Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, September 12, 2008

Rampas kapal: ATM sedia bertindak

KUALA LUMPUR 11 Sept. – Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bersedia menghadapi sebarang kemungkinan sekiranya rundingan untuk membebaskan anak kapal MT Bunga Melati 2 dan MT Bunga Melati 5, milik MISC, yang dirampas lanun di Teluk Aden tidak mencapai kata sepakat.

Panglima Angkatan Tentera Tan Sri Abdul Aziz Zainal berkata, ATM hanya akan bertindak sekiranya diberi arahan atau atas permintaan MISC.

“Kapal-kapal TLDM (Tentera Laut Diraja Malaysia) yang dihantar adalah untuk melindungi dua buah kapal yang dirampas lanun dan tiga buah kapal MISC yang sedang berlayar. ATM tidak akan campur tangan dalam rundingan yang sedang dilakukan oleh MISC dengan pihak lanun.

“ATM menghantar kapal-kapal milik TLDM atas permintaan daripada Majlis Keselamatan Negara dan kapal-kapal kita tidak boleh mengambil sebarang tindakan ke atas pihak perampas,” katanya kepada pemberita semasa wawancara sempena ulang tahun ke-75 ATM di sini hari ini.

Beliau berkata kapal-kapal TLDM iaitu KD Lekiu, KD Inderapura dan KD Mahawangsa, yang dihantar ke perairan terbabit, mempunyai bilangan anggota dan aset yang mencukupi untuk bertindak, sekiranya diberi arahan.

Utusan



AR: Dah berapa lama daaaa........ awat lambat sangat nih???? nih, mesti kes bijan mintak korang bersedia untuk kawal Malaysia daripada bertukar....... Apa-apa pun, Welcome our soldier to a new hope and new goverment. 916 Coutdown!!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats