Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, September 12, 2008

916 Tragedy : 42 Lompat, 12 Keluar = 112 untuk PAKATAN RAKYAT!!

Oleh: MatSamanKati

Nasharudin Mat Isa dan Ibrahim Ali tak mau tandatangan persetujuan Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan. Hangpa nak sumber, pi tengok Perisik Rakyat dan Malaysiabiz. Depa dapat sumber dari mana? yang tu hangpa tanya kat depa. Aku tau pun aku tak mau cerita.

Maknanya…30 masuk, dua keluar. Jadi kalau nak cover balik, Anwar kena cari 32.

Ada lagi… Che’gu Pa dengan Harun Taib pun dok ramal 16 September takkan jadi. Macam mana depa tau? Sebab yang empunya diri pun nak lari. Jadi, Anwar kena cari lagi dua sebagai ganti. 34.

Zul Nordin macam mana? cakap dia pun lain macam. Silap-silap, perbicaraan kat mahkamah pun lingkup. Jadi, Anwar kena cari lagi satu. 35.

Hj. Hadi macam mana? belum tau lagi. Kalau Hadi pun belum tau, geng-geng Trengganu pun belum tau. Tu belum masuk geng Hasan Ali kat Selangor. Semua ada empat orang. Jadi Anwar kena cari lagi empat.Tapi tu bukan masalah, Anwar dah ada 40.

Nasha, Berahim Ali, Zul Nordin, Che’gu Pa, Harun Taib, Hj. Hadi, Hasan Ali. Kemudian dua lagi tak tau sapa. Semua ada sembilan orang.

Empat puluh masuk, sembilan keluar. Hei!!! bukan ka dulu aku dah cerita? Tapi masa tu, aku tulis dalam polifiksyen. Sebab kalau aku kata betui pun, orang mesti kata aku tipu..fitnah.

Tengok balik apa yang aku tulis dalam bulan Mei dulu.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Polifiksyen 2

AI:”Ada masalah sikit Mat. Tak cukup lagi dua. La ni baru ada 40.”

MSK:” Pasai apa tak cukup? La ni kita ada 82. Tambah 40 jadi 122. Lebih dari cukup apa? Kita cuma perlu 112. La ni dah lebih 10.”

AI:” Tu la masalahnya. Kalau 40 ni lompat masuk, ada 12 orang kita nak keluaq. 9 dari Pas, 3 dari DAP. 40 masuk, 12 keluaq, hang kira berapa!”

MSK:”PR 110, BN 112″

AI: “Pandai pun.”

MSK: “Sapa dia dari BN yang nak lompat tu?”

AI: “Hang mintak senarai kat Pak Din” Din Merican keluar diary dia. Sabah, Sarawak: 26. Johor: 8. Perak:3. NS: 2. Penang:1. Pahang:1″

Yang ni bukan nujum Pak Nawi. Kalau aku kata ramalan, orang kata khurafat.Kalau aku kata fakta, orang kata fitnah. Kalau aku kata melalui sumber, tak kan aku nak bagi tau!.

Semua orang dok ingat, masalah Anwar ialah untuk mendapatkan MP BN untuk melompat masuk kedalam PR. Apa yang ramai orang tak tau, ada MP Pas nak join Umno.

Bila aku cakap, orang kata bohong. Siap kata nak saman sekali.

Jangan jadi macam orang Umno. Apa yang Utusan kata semua betui.

Jangan jadi macam orang Pas. Apa Harakah kata semua betui.

Jangan jadi macam orang PKR. Apa Suara Keadilan kata semua depa percaya.

Pakai akai.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats