Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, September 12, 2008

16 September : Perundangan Acuan Al-Qur'an dan Al-Sunnah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Tragedi 16 September akan dirasai oleh rakyat Malaysia dalam
 beberapa hari lagi..... Tragedi ini bukanlah satu tragedi ngeri bagi rakyat Malaysia, namun ianya pasti menjadi ngeri kepada UMNO dan Barisan Nasional dan tidak lupa kepada Dolah and Co. serta Che Det and Co.

Namun, disebalik penantian ini, banyak suara-suara sumbang bertanya, mengapa PAS bersama PKR dan tidak UMNO? AR memang pelik bin ajaib dengan suara sumbang 
tersebut, namun hanya AR mampu jawab berdasarkan fakta dan sejarah bahawa UMNO sanggup mengenepikan perundangan AL-Qur'an dan Al-Sunnah untuk menjaga nafsu mereka dan juga demi kepentingan duniawi semata-mata.

Apabila ada juga yang menyatakan kebimbangan
 berkenaan dengan Kerajaan Pakatan Rakyat tidak mampu melaksanakan Perundangan Acuan Al-Qur'an dan Al-Sunnah ini, AR akui bahawa persoalan ini menjadi satu tanda tanya kepada mereka kerana provokasi daripada UMNO, namun AR hanya ingin menyampaikan tentang berita gembira kepada Ummat Islam bahawa kita akan merasai Sistem Perundangan Al-Qur'an dan Al-Sunnah tidak lama selepas PAKATAN RAKYAT mentadbir negara.


MACAM MANA? DAP SETUJU KE?

Berkenaan parti DAP yang kebanyakan daripada rakyat Malaysia bimbang bahawa DAP akan membangkang usaha untuk dilakukan perundangan Al-Qur'an dan Al-Sunnah ini, AR ingin memberi penerangan dan membuka minda kepada masyarakat bahawa, DAP tidak sekali-kali membangkang sekiranya Perundangan Acuan Al-Qur'an dan Al-Sunnah ini hanya untuk Ummat Islam sahaja dan tidak akan dikenakan ke atas non-Muslim.

Namun begitu, usaha ke arah itu tidak diberitakan secara umum kerana UMNO akan membuat provokasi demi provokasi walaupun si alif, min, nun, wau ini pun seorang Islam. Perundangan Acuan Al-Qur'an dan Al-Sunnah akan dilaksanakan tidak lama lagi dan kajian-kajian dalam membawa sistem ini telah dilakukan oleh pihak PAS dan ianya akan dilakukan kajian lanjutan tatkala PAKATAN RAKYAT memerintah Malaysia nanti. InsyaALLAH.

Katakanlah: “Hai orang-orang kafir, Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah. Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku.” 
(al-Kaafiruun [109]: 1-6)


AR : Jangan pula ada suara-suara sumbang daripada pencacai-pencacai UMNO yang terang-terangan ISLAM menolak Perundangan Acuan Al-Qur'an dan Al-Sunnah ini kerana kepentingan duniawi.....

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats