Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, September 12, 2008

Politik Malaysia Hari Ini - Dolah Vs Anwar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

1) Keadaan politik Malaysia kini seronok untuk diperbualkan dan ianya memamng dinanti-nantikan oleh rakyat
 Malaysia dan masayarakat duni berkenaan Tragedi 16 September, sama ada akan berlaku atau tidak?

2) Namun, AR ingin membuat ulasan dengan apa yang berlaku
 kini dengan sedikit analisis yang berbelit-belit.  Analisis yang ingin AR lakukan berkenaan strategi yang dilaksanakan oleh Dolah dan Anwar berkenaan Tragedi 16 September ini.

3) Tarikh 16 September memang membuatkan Dolah dan kroni kecut perut, dan ini membuatkan Dolah dengan pantas menghantar seberapa ramai MP-MP yang bukannya daripada kalangan Menteri dan Timbalan Menteri ke Taiwan terutamanya daripada Sabah dan Sarawak. Yang lagi lawak, Jumlah Sb yang dihantar bersama MP-MP ini lagi ramai dan passport mereka dipegang SB dan perjalanan mereka di sana dikawal SB.


4) Namun, Anwar masih terus bertahan dan masih segak dan bergaya dengan adanya beberapa siri mesyuarat antara pemimpin2 dalam gabungan Pakatan Rakyat berkenaan pengambil alihan Kerajaan Malaysia ini.

5) Dolah cuba mengekang lagi kuasanya dengan meminta beberapa wakil daripada UMNO memujuk semula Che Det untuk menyertai UMNO semula bagi pengukuhan kuasa, Dolah harap MP-MP yang ingin nak lompat tu gembira dengan kehadiran semula Che Det ke dalam UMNO dan cadangan melompat dibatalkan.

6) Namun, Anwar masih dengan relaks dan steady dengan mengambil keputusan untuk menghantar 4 orang wakil daripada PKR untuk ke Taiwan bagi membincangkan tentang Tragedi 16 September ini dengan mengumpul tandatangan dan seterusnya membawa pulang MP-MP tersebut dengan selamat.

7) Dolah lagi sekali memegang seorang yang dia pikir akan merosakkan rancangan Anwar, iaitu Mustaffa Ali dengan membuat spekulasi di media-media tentang Tragedi 16 September adalah penipuan Anwar semata-mata.

8
) Namun, Anwar hanya menggunakan kempen senyap, serang hendap...... tak perlu bising-bising kerana Mustaffa Ali bukanlah seorang MP dan beliau mungkin Barua UMNO dalam PAS yang tidak perlu tahu perancangan Anwar.

9) Dolah sekali lagi mendekati TG Haji Hadi melalui Mustaffa Ali, yang dirasakan Dolah orang yang penting dalam strategi menyekat kemaraan Anwar ke Putrajaya.

10) Namun, Anwar masih juga dalam keadaan silent tanpa mengulas lanjut tentang perkara-perkara ini kerana, media2 UMNO akan putar belit...

11) Dolah masih lagi meneruskan strateginya dengan membuat satu lakonan yang dirancang UMNO untuk menjadikan isu perkauman dan berharap ianya akan berlaku kekecohan negara dan perintah DARURAT akan berlaku, namun, rakyat lebih cerdik daripada Dolah, rakyat hanya memandang sinis dengan perbuatan ketua bahagian Bukit Bendera, Ahmad yang sengaja memainkan isu perkauman.  manakala, surat-surat berbaur perkauman diedarkan oleh jnetera-jentera UMNO untuk menaikkan semangat perkauman, namun masih belum boleh menipu rakyat,

12) Anwar dengan bersahaja, meminta jentera-jenteranya menjalankan kempen silent kepada rakyat, dan meminta rakyat hanya berdiam diri di sebalik usaha provokasi Dolah.



AR: Akhir kata, memang banyak sebenarnya apa yang berlaku dalam Politik Malaysia kini, seolah-olah permainan catur, sesiapa yang dapat berfikir 10 kalai ke depan dengan pelbagai keadaan akan menang dengan langkah berhati-hati, kalau tersilap langkah, mungkin akan melemahkan strategi mereka...... Namun, keadaan sekarang, Anwar sedang check!!! kepada Dolah, dan Dolah hanya menggunakan Check! yang terlalu ayam dengan mengulangi FILEM LIWAT....... semoga rakyat Malaysia sentiasa berfikir, jangan terima bulat-bulat atas apa yang disajikan, berfikirlah.......



0 comments:

Post a Comment

Blog Stats