Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, September 12, 2008

916: UMNO = TITANIC!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
 
Sekiranya di putar kembali sejarah, Kapal yang terbesar dan termewah di dunia iaitu, Titanic telah karam pada 14 April 1912 dimana daripada jumlah 220o di dalam kapal tersebut, hanya 700 sahaja yang dapat diselamatkan.

Begitukah kisah sebuah Kapal yang gah dan dipuja oleh para jutawan dan golongan berada karam sekelip mata........ Hal ini ada kaitan dengan satu kapal politik yang namanya bukanlah Titanic tetapi UMNO yang dikatakan membawa muatan berjuta-juta ahli, namun, ianya sedang mengalami masalah yang sama dihadapi oleh sebuah Titanic, dimana kapal UMNO ini telah terlibat dengan tsunami politik pada 8 Mac disebabkan oleh Presidennya yang Boneka kepada menantunya, Khairy Jamaluddin.

Diberitakan kapal UMNO ini mengalami masalah yang sejibik dan sebijik macam Kapal Titanic, di mana kapal UMNO ini tidak dapat diselamatkan lagi, dan sesiapa yang di dalamnya ingin selamat, dinasihatkan agar melompat ke dalam perhau-perahu penyelamat...... Namun, mungkin masih ramai di dalam kapal UMNO itu yang berdegil dan ego dengan kemewahan kapal UMNO ala Titanic ini dan sanggup mati bersama-sama Kapal UMNO yang telah karam itu.

Namun begitu, diberitakan juga, ada seorang warga tua yang boleh dikategorikan dalam kalangan OKU dah..... umurnya dah mencecah 80-an, telah melompat keluar daripada Kapal UMNO tersebut, namun..... akibat daripada keegoan beliau terhadap tuan-tuan kapal penyelamat yang selama beliau masih muda, beliau banyak membuli dan melakukan perkara jahat, dikhabarkan, beliau ingin memanjat semula Kapal UMNO yang telah karam itu, namun, tidak pasti beliau berjaya untuk masuk semula ke dalam kapal UMNO itu atau tidak, kerana Nakhoda Kapal UMNO itu merasakan Kapal UMNO hampir tenggelam dan sekiranya di tambah seorang warga tua yang banyak salah nih, konpem, Kapal UMNO ini lagi cepat tenggelam....

Jadi, akhirnya, pasti Kapal UMNO ini akan tenggelam seperti tenggelamnya Kapal TITANIC...... beringatlah sebelum kena, walau kemewahan sekali mana pun kurniaan hidup kita, namun rezeki yang halal dan amal yang baik sahaja yang akan diterima oleh Allah dan Allah akan menghukum kepada sesiapa yang bermain dengan hukum Allah, padahal mereka mengetahui ianya salah..... dan Inilah balasan kepada UMNO yang telah banyak melakukan kekejaman di bumi Malaysia ini.

916 Countdown!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats