Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, September 15, 2008

Muhyiddin Serahkan Keputusan Kedudukan Beliau Kepada Dolah

Muhyiddin - Terpulang kepada PM tentukan kedudukan saya
15/09/2008 11:14am



KUALA LUMPUR 15 Sept. - Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Tan Sri Muhyiddin Yasin menyerahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bagi menentukan kedudukannya sama ada untuk mengekalkannya atau menggugurkan beliau daripada Kabinet.

Menurutnya, beliau secara peribadi tidak akan meletakkan jawatan berikutan kenyataannya sebelum ini yang mahukan tempoh peralihan kuasa disingkatkan.

``Saya berhak untuk bersuara bagi menyampaikan pandangan di peringkat akar umbi yang mahukan tempoh peralihan ini disegerakan.

``Ini selaras dengan prinsip demokrasi dalam parti yang tidak menghalang sesiapa untuk bersuara, lagipun kenyataan saya sebelum ini bukan mendesak Perdana Menteri meletak jawatan, sebaliknya hanya mahukan beliau memikirnya semula tempoh peralihan yang lebih sesuai dan oleh diterima oleh ahli parti,’’ katanya kepada pemberita selepas melancarkan Anugerah Usahawan Wanita kebangsaan 2008 di sini hari ini.

Muhyiddin berkata, beliau menyokong saranan Timbalan Presiden Parti, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahukan mesyuarat bahagian UMNO menentukan tempoh peralihan kuasa berkenaan.

- Utusan

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats