Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, September 15, 2008

916 : Antara Sejarah Lalu dan Sejarah Hari Esok

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Nampaknya, seluruh warga Malaysia dan tidak kurang dunia menunggu detik 16 September 2008 ini. Kalau diimbas kembali, detik sejarah lampau, tarikh 16 September ini adalah tarikh di mana pergabungan tanah Malaya, Singapura, Sabah dan Sarawak menjadi satu negara yang dikenali Malaysia.

Oh... Sungguh tak terkira di hati warganegara Malaysia untuk menunggu detik sejarah hari esok, 16 September 2008 yang memberi cahaya baru bagi lipatan sejarah Malaysia yang telah lama menunggu untuk mengecapi saat-saat satu sistem pemerintahan demokrasi yang sebenar dan Sistem Undang-undang yang Adil.

Sekiranya selama ini, kita dapat saksikan sistem perundangan Malaysia yang longgar dengan Kekebalan PEMIMPIN-PEMIMPIN JAHAT UMNO yang selama ini akan terlepas daripada sistem undang-undang walaupun telah melakukan jenayah membunuh.

Tidak dilupakan juga peristiwa MEMALI yang kita tidak dapat lupakan dimana KERAJAAN UMNO yang jahat ini telah membuat satu kepungan di kawasan Baling di mana tempat salah seorang PEMIMPIN PAS berada bersama-sama penyokong-penyokongnya dan orang-orang kampung tinggal di situ. UMNO dengan sengaja menyatakan bahawa, Kumnpulan KOMUNIS bersembunyi di situ dan mengarahkan pihak Tentera membuat pengepungan dan membunuh sesiapa sahaja di situ. Pihak Tentera yang tidak mengetahui perkara sebenar dan hanya mengikut arahan telah melakukan operasi tersebut sehingga menyebabkan puluhan, ratusan orang terbunuh. Ada juga diantara mereka dibiarkan sampai reput kerana kekuarangan bekalan makanan dan minuman akibat daripada kepungan tersebut.

Fitnah juga berleluasa bagi menyekat kemaraan Pendokong-pendokong keadilan untuk rakyat dengan menggunakan sistem perundangan yang zalim ciptaan UMNO durjana.

Tidaklah perlu disesali dengan kejatuhan UMNO yang zalim dan perlulah ditangisi kegembiraan kerana sejarah baru akan muncul untuk memartabatkan kemanusiaan di Malaysia ini.

Hapuskan Kezaliman!!!

Hapuskan Penindasan!!!

LAWAN TETAP LAWAN!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats