Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, September 15, 2008

916 : HOTT!! Anwar Buat Pengumuman Penting Esok!!


Esok adalah saat dan hari yang amat dinantikan. Tidak sampai 6 jam lagi kita akan memasuki 16 September tarikh yang amat merimaskan Pak Lah dan BN sejak 6 bulan lepas. Apakah esok sinar dan sang suria yang diimpikan segenap rakyat Malaysia menjadi kenyataan.

Sehari dua ini Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat lain terutama pemimpin PKR menyatakan kemungkinan 16 September kerajaan baru tidak dibentuk namun pelan peralihan tetap berjalan di atas landasan betul.

Ramai sahabat-sahabat sebenarnya tidak sabar-sabar hendak mengetahui perkembangan terakhir isu ini. Kata mereka, kalau boleh mereka nak pusingkan jarum jam supaya berjalan dengan pantas jadi cepat mereka sampai ke destinasi 16 September.

Namun esok tetap akan ada dan kita akan sampai juga.

Seperti yang saya nyatakan tadi riak dan bayangan ke arah pembentukan kerajaan baru jelas.

Mstar melaporkan bahawa kenyataan ini ada benarnya di mana riak dan bayangan mula kelihatan apabila petang ini Ketua Penerangan PKR, YB Tian Chua berkata Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadual akan mengumumkan butiran lanjut sasaran mereka termasuk jumlah Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) telah menyatakan hasrat untuk menyertai Pakatan Rakyat, esok.

Antara lain kata beliau, Anwar akan mengumumkan bahawa lebih 32 Ahli Parlimen BN telah mempersetujui untuk masuk Pakatan Rakyat.

Malam ini Pakatan Rakyat mengadakan sambutan Hari Malaysia sempena pembentukan Malaysia di Kelana Jaya.

Bagaimanapun menurut Tian Chua, Anwar tidak akan membuat sebarang kenyataan mengenai pembentukan kerajaan baru malam ini.

Sementara itu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Dr. Jeffrey Kitingan ketika dihubungi berkata, beliau yakin satu kejutan akan berlaku di Sabah mengenai beberapa orang Ahli Parlimen BN yanag akan lompat parti menyertai Pakatan Rakyat.

Jeffrey juga berkata Pakatan Rakyat amat berhati-hati dalam Perkara penting begini sebab itu ianya mengambil sedikit masa.

- muta ligat

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats