Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, September 15, 2008

916 : Tiada Apa Yang Berlaku Esok, Kata George Chan


KUCHING: "Tiada apa yang akan berlaku (esok) dan seseorang perlu memberi penjelasan mengapa ia tidak akan berlaku," kata Timbalan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Dr George Chan.

Beliau yang juga Presiden Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) berkata demikian sebagai menolak hasrat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengambi alih pemerintahan negara daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) esok.

"Kesemua 30 Anggota Parlimen BN daripada Sarawak termasuk enam daripada SUPP tidak akan melompat parti untuk menyokong Anwar," tegas beliau.

Menyentuh mengenai penahanan individu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Dr Chan berkata kerajaan perlu mengkaji semula akta tersebut bagi melindungi rakyat dan memastikan ia tidak disalah guna untuk maksud lain.

Anggota Parlimen Seputeh, Teresa Kok dan penulis blog Raja Petra Kamarudin ditahan di bawah ISA Jumaat lepas. Yang turut ditahan pada hari yang sama ialah wartawan akhbar Sin Chew Daily Tan Hoon Cheng, tetapi beliau dibebaskan kemudian.

"ISA hanya perlu digunakan sekiranya keselamatan negara terancam dan terhadap pelampau serta orang jahat," kata Dr Chan. BERNAMA

- mSTAR

AR: Adakah anda pasti? tapi anda pun ragu-ragu, george Chan, sampai mintak ada orang bagi penjelasan... kahkahkah... lawak betul, apa-apa pun, terimalah realiti sebenar!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats