Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Saturday, September 13, 2008

ISA : Apa pendekatan UMNO yang sebenarnya???



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

AKTA ISA yang diperkenalkan dan diwujudkan oleh UMNO sekiranya diikut sejibik dan straight kepada undang-undang, ianya adalah Akta untuk menangkap sesiapa sahaja yang boleh mengugat ketidak stabilan atau situasi tidak aman dalam Pemerintahan Malaysia.

Namun, apa yang diyakini sebenarnya adalah, Akta ISA ini akan dipergunakan dan diperkudakan oleh pemerintah kerajaan UMNO untuk menjaga periuk nasi dan kekuasaan kuku besi mereka sahaja.

Apa yang pelik dan hairan ialah, Orang yang sebenarnya patut ditangkap dan dikenakan Akta ISA ini tidak pula ditangkap, dan orang yang tidak bersalah pula dihumban dengan Akta ini.

Kalau dulu, pemimpin-pemimpin dalam Semangat 46 bermati-matian membangkang Akta ISA ini dan juga tidak dilupakan Ezam Kotak yang bermati-matian menyatakan Akta ISA ini merupakan agenda kuku besi umpama Yahudi yang digunakan pemimpin-pemimpin UMNO untuk mengekalkan kuasa UMNO dan melemahkan semangat rakyat yang bangkit menuntut keadilan. Namun, dimanakah pejuang2 ini??? Ezam Kotak yang dulunya bersumpah keramat tidak akan masuk UMNO telah berada di dalam UMNO.... Dimanakah suara Ezam Kotak, adakah Ezam Kotak sudah menjadi pembodek no. 1 kepada orang-orang yang berkepentingan atau Ezam Kotak sememangnya seorang yang hanya pandai bercakap, tetapi, tidak pernah tahu mengotakannya dan tidak tahu apa yang dia cakapkan!!!

Apa yang pasti, Akta ISA yang akan digunakan hari ini hanya akan melemahkan UMNO sendiri kerana, situasi politik semasa di Malaysia hari ini menggambarkan satu gelombang kebangkitan rakyat yang tinggi untuk menyuarakan satu perubahan yang besar dalam kerajaan Persekutuan Malaysia.

Gelombang 916 tetap akan berlaku walau setinggi mana pun strategi kotor UMNO......

LAWAN TETAP LAWAN!!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats