Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, September 18, 2008

Isu Royalti - Ahmad Said Tuduh MAMPAT Cuba Menjadi Hero


Kuala Terengganu - Menteri Besar Dato’ Ahmad Said seolah-olah tidak senang dengan usaha yang dilaksanakan oleh Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) terutamanya dalam soal menuntut royalti minyak.

Usaha MAMPAT memperjuangkan hak rakyat Terengganu dan menyerahkan memorandum rakyat, hasil Konvensyen Royalti yang dianjurkan Badan NGO tersebut pada 14 Jun lalu kepada Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong tidak dianggap sebagai usaha ‘menyokong’ oleh kerajaan negeri Terengganu.

Ahmad apabila ditanya mengenai tuntutan MAMPAT supaya royalti itu dinaikkan kepada 20 peratus, beliau berkata, isu tersebut wajar diselesaikan oleh kerajaan negeri.

''Tak perlu ada pihak yang cuba menjadi hero untuk menyelesaikan masalah royalti kerana kerajaan negeri sudah pasti akan memaklum kepada rakyat akan jumlahnya nanti," ujar beliau kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Khatam Program Pintar al-Quran Kanak- kanak Tadika Peringkat Negeri di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak, semalam.

- Buletin Online

AR: Apa pulak Mat Said nih meroyan!!! mung boleh paka mecedeh, buat tuli jerlah.... buta perut betul Mat Said nih, dulu, MAMPAT lah hok tolong mung kempen supaya royalti minyok kat ganung boleh dapat semula..... Mat Said pun mudah lupa!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats