Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, September 11, 2008

Dua Ahli Parlimen Gerakan akan masuk Pakatan Rakyat?

Suhaimi Taib

Thu Sep 11, 08 12:53:49 pm MYT

Penulis mendengar khabar, ada dua Ahli Parlimen dari Gerakan yang berada di Taiwan dikatakan telah mengisytiharkan diri 'melompat part'i masuk Pakatan Rakyat. Iklan

Khabar belum sahih ini disampaikan seorang teman di Terengganu melalui SMS diterimanya. Bagaimanapun dalam siasatan saya media internet belum menyatakan perkara ini sama ada betul atau hanya khabar angin.

Yang jelas ialah kenapa Barisan Nasional (BN) membawa melawat kira-kira 40 ahli Parlimen (MPnya) ke Taiwan di saat Ketua Pembangkang di Parlimen, Datuk Seri Anwar Ibrahim merencanakan 16 September ini sebagai tarikh bertukar kerajaan?
















Jika benar mustahil MP BN itu tidak akan melompat parti kenapa mereka dibawa ke Taiwan dan berada di sana sehingga tarikh 16 September?

Khabarnya wartawan-wartawan seluruh dunia tertumpu di Taipei, ibu negara Taiwan untuk menemui ahli-ahli parlimen berkenaan bagi mengetahui sama ada benar atau tidak mereka akan bersama Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi setiap adanya sidang akhbar mahu mengelakkan diri dari bercakap berkait dengan isu melompat parti dengan pelbagai alasan.

Ini menunjukkan bahawa Abdullah semacam mengiayakan apa yang disebarkan dalam media dan apa yang dinyatakan oleh Anwar.

Kalau tidak takkanlah Abdullah bersikap sedemikian rupa.

Orang takut dengan sesuatu situasi akan bertindak bodoh menampakkan ketakutanya sehingga menyebabkan orang ramai mengetahui bahawa dirinya takut dan gementar menghadapi suasana tersebut.

Jika tidak berlaku lompat parti mengapa perlunya dihantar MP BN ke Taiwan atas apa motif sekalipun dalam tempoh perancangan yang dibuat Anwar (sehingga 16 September).

Bukankah tindakan sedemikian mengiyakan apa yang diwarwarkan sebelum ini?

Eloklah Abdullah meletak jawatan segera sebagaimana cadangan Tun Dr. Mahathir Mohamed dan Naib Presiden Umno Tan Sri Muhyidin Yassin sebelum ini untuk menyelamatkan keadaan sekaligus menghalang dari kehancuran Umno/BN membarah.

- Harakah


AR: Lompat si katak lompat.... lompat... lompatlah cepat-cepat, cepat, cepatlah pulang wahai MP-MP di Taiwan nun....... negara sedang kacau pun sempat lagi mereka enjoy ya, plaks tuh di bulan Ramadhan yang mulia ini.... hehehehe.

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats