Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Tuesday, September 16, 2008

916 : Anwar Tak Dedahkan Nama MP BN Yang Melompat!!!


Selasa September 16, 2008

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat yang dinanti dengan penuh debaran akan mengumumkan senarai nama Ahli Parlimen yang bakal melompat parti itu, sekali gus membentuk kerajaan baru persekutuan tidak 'menjadi realiti'.

Sebaliknya kata Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau bersedia dan hanya akan mengumumkan nama-nama Ahli Parlimen BN kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad terlebih dahulu.

"Sebaik sahaja jumpa Perdana Menteri, kita akan patuh mengikut Perlembagaan termasuk mendapatkan perkenan Yang di-Pertuan Agong," kata beliau pada sidang media yang padat di Ibu Pejabat PKR di sini sebentar tadi.

Sidang media itu bermula pukul 2.10 petang dengan dihadiri pemimpin-pemimpin komponen Pakatan Rakyat - PKR, DAP dan PAS.

Pakatan Rakyat mengumumkan sasaran membentuk kerajaan baru 16 September - sempena pembentukan Malaysia pada 1 April lalu - selepas pilihan raya umum 8 Mac.

Pada sidang media hari ini, sebagaimana dikatakan malam tadi dan beberapa kali sebelum ini, Anwar mengulangi mempunyai bilangan Ahli Parlimen yang mencukupi untuk membentuk kerajaan baru.

Kata beliau, Pakatan Rakyat mempunyai lebih daripada 31 Ahli Parlimen tambahan - daripada BN yang diperlukan bagi mencapai sasaran mereka.

Ketika ditanya butiran mengenai ahli-ahli Parlimen berkenaan, Anwar berkata: "Kalau umumkan sekarang mereka akan ditangkap kerana kita sudah tahu prosedur kerajaan."

- mSTAR

AR: Kalau dedah, mampooslah MP-MP BN yang sekarang nih berada di Hong Kong, jadi, kena tunggu depa balik dulu, baru duduk dalam satu korum, and then, umumkan, inilah jumlah MP-MP daripada Pakatan Rakyat..... hehehehe!!!! UMNO nih jahat... jadi, kena hati-hatilah beb!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats