Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, November 20, 2008

Kes Liwat Anwar : Mahkamah Ditangguhkan Lagi, Terbukti Kes Itu Tidak Relevan Dan Meragukan !!

PETALING JAYA - Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan untuk mendengar hujahan pihak pendakwaan dan pembelaan pada 5 dan 6 Februari depan berhubung permohonan pendakwa raya untuk semakan bagi membatalkan keputusan Mahkamah Sesyen yang tidak membenarkan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dipindahkan ke Mahkamah Tinggi Keputusan itu diputuskan oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah. Pihak pembelaan memohon supaya Anwar dikecualikan daripada menghadiri sesi berkenaan.

Mahkamah membenarkan permohonan tersebut tanpa bantahan pihak pendakwa. Terdahulu, Anwar tiba di mahkamah pada jam 9 pagi bersama isteri, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail. Mahkamah mula bersidang jam 9.12 pagi. Anwar ketika ditemui di luar mahkamah berkata, beliau akur dengan keputusan penangguhan tersebut. "Saya mahu kes ini diselesaikan dengan cepat...tak mahu tangguh-tangguh. "Jadi strategi mereka berjaya sebab suka tangguh-tangguh," katanya ringkas. Minggu lalu, Hakim Mahkamah Sesyen S. M. Komathy Suppiah memerintahkan kedua-dua pihak mendapatkan arahan dan perintah daripada Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah hari ini berhubung permohonan pendakwa raya bagi semakan serta penangguhan semua prosiding sementara menunggu keputusan Mahkamah Tinggi. Ia dijadual didengar hari ini dan esok.

[Keputusan yang berlaku hari ini jelas sekali membuktikan kepada kita yang mereka tidak terdaya untuk menentang Anwar di mahkamah yang adil. Dengan barisan peguam yang hebat-hebat dan profesional berbanding peguam Saiful yang masih menah dan tidak popular. Ditambah lagi dengan bukti-bukti kes yang nampak menyebelahi mantan TPM itu. Maka, jalan terbaik ialah mereka melambat-lambatkan perbicaraan dan berusaha untuk memindahkan kes ke Mahkamah Tinggi bairpun ia telah diputuskan oleh Mahkamah Sesyen sebelum ini bahawa perbicaraan Anwar akan kekal disitu. Inilah dia "sandiwara liwat versi baru" yang amat memualkan kita sebenarnya. Mana hilangnya Saiful kini?. Apakah perlu kami membongkarkan lagi cerita anak muda itu kepada umum?].

- Pahang Daily Online

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats