Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Sunday, September 14, 2008

916 : Abdullah Menggelunsur


Kenyataan Najib - serahkan Perwakilan Bahagian tentukan sikap terhadap pelan peralihan kuasa - cukup untuk menyedarkan Abdullah, hari-hari terakhirnya di Putra Jaya semakin singkat. Kenyataan Najib datang selepas kenyataan Muhyidin. Hari ini, Muhyidin kekal dengan kenyataannya walaupun Presiden UMNO itu kesal dengan kenyataan anak buahnya sendiri. Beliau sanggup menanggung risiko. Amaran Abdullah tidak memberi kesan.

Apa makna? Abdullah tidak mempunyai tempat bersandar lagi.
Asakan bertubi-tubi untuk Abdullah memikirkan kepentingan negara dan bukan kepentingan beliau seorang patut direnungnya sebaik-baik. Berundur! Sekarang! Bukan esok atau lusa.

Anda sudah tidak efektif. Niat baik anda untuk negara boleh diteruskan oleh kepimpinan lain dan tidak semestinya anda sendiri melakukan apa sahaja cita-cita politik anda.

Bila dua orang kanan anda menyatakan secara halus, anda patut berundur, mereka lebih tahu apa yang baik untuk anda dan Malaysia juga. Dengarkanlah suara di sekeliling anda - ia nyaring membawa mesej, peranan anda sudah tamat. Berundur.
Kawan dan lawan memberikan mesej yang sama. Pengundi dan rakyat mengulangi mesej itu dengan jelas di Permatang Pauh.

Jika ditakdirkan anda berundur sehari dua ini, atau seminggu dua ini, jangan jadikan tanggapan ISA peninggalan anda yang terakhir. Ia buruk untuk anda buat selama-lamanya. Anda akan diingati sebagai pemimpin lemah yang enggan berundur sehingga akhirnya berpaut kepada ISA sebagai tanda kedegilan anda untuk terus berkuasa.
Hari-hari yang akan datang, asakan untuk anda akan menjadi lebih hebat dan kurungan ISA bukanlah penawar untuk hilang keyakinan terhadap daya kepimpinan anda. Melainkan berundur adalah jawapannya.

Berundur secara gentleman adalah lebih mulia. Cepat, tanpa dolak dalik.

AR: Berundurlah Dolah...... sebab majoriti Barisan Nasional sudah berkurang dan tidak layak untuk memegang tampuk pemerintahan lagi....

- Hussam Musa

-Lawan Tetap Lawan!!!-

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats