Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Wednesday, September 17, 2008

17 September Dahhh..... 16 September, Apa Dah Jadi?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Hari nih dah 17 September 2008, diberitakan 16 September 2008 Pakatan Rakyat akan ambil alih Kerajaan Persekutuan, cammanerr nih?? Tapi, semalam, tak kurang jugak banyak cerita gempak gempur gundah gulana kerajaa Dolah Badawi nih, antaranya...

1) Kemenangan yang semamangnya hak milik Hashim Jasin yang merupakan Pesuruhjaya Pas Perlis di umumkan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Sanglang, Perlis. UMNO nih, nak jugak menang walaupun dah ada hitam putih yang puak depa kalah... gelak skett, kahkahkah.

2) Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang dipertanggungjawab menjaga hal ehwal undang-undang, Datuk Zaid Ibrahim tetap dengan pendirian meletak jawatan walaupun di offer oleh Dolah untuk bercuti 2 minggu bagi berfikir. Sonang aje jawapan Datuk Zaid, saya tidak sakit, buat apa saya cuti.... saya terkilan aje dengan ISA yang diperkotak katikkan Paklah.... kena golak lagi geng2 UMNO nih....

3) Datuk Seri Anwar Ibrahim pula dalam sidang media menyatakan beliau telah cukup senarai Ahli Parlimen yang menyokong Pakatan Rakyat untuk ambil alih kerajaan, namun begitu, surat yang ditandatangani oleh beliau, Datuk Seri Haji Hadi Awang dan Lim Kit Siang dipandang sepi oleh Dolah.... Dolah nak menyorok... orang ajak jumpa, dia tak mahu.... Dolah, Dolah.... tak mau jugak letak jawatan tuh...... kita tunggu aje, sebab kita nak cara baik... sabar aje.

4) Raja Nazrin dalam titah ucapannya menyentuh berkenaan keadaan ekonomi Malaysia yang tidak stabil.... Tapi Dolah dan UMNO terus bersengketa..... pulak tuh, Dolah nak bersengketa lagi dengan pemimpin bukan kerajaan. Apa-apa pun baguslah ucapan Raja Nazrin, tidak sebelah mana-mana tapi ada perkara penting yang dia sampaikan untuk kepimpinan negara yang tidak stabil dek kerana kerakusan Dolah, anak dan menatu serta kroni!!!!

Ada lagi berita-berita lain, tapi dah tak ingat dah..... tapi, perkara yang paling penting, Anwar dah buat cara elok untuk mengambil alih kerajaan Malaysia pada 16 September 2008, tapi dek kerana laki Jean yang duk menyorokkan diri dan juga menyorokkan MP-MP ke taiwan dan selepas itu ke Hong Kong, menyebabkan tempoh tu ambil masa sikitlah..... sabaq je!!!

Berita hari ini dinanti-nantikan lagi,..... entah apa lagi ya????

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats