Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Wednesday, September 17, 2008

17 Sept : SAPP Tentukan Kedudukan Parti Dalam Barisan Nasional Hari Ini

Parti Progressif Sabah (SAPP) di dalam sidang medianya yang lepas di Pacific Sutera Resort, Kota Kinabalu pada 13 September, Presidennya, Datuk Yong Teck Lee telah membuat pengumuman akan menentukan hala tuju parti itu bersama-sama Barisan Nasional pada hari ini iaitu 17 September 2008.

Jadi, pada hari ini, sama ada kita akan menyaksikan aksi lompat bergalah pertama yang akan memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat atau pun ianya akan berlawanan daripada strategi Pakatan Rakyat untuk mengambil alih Kerajaan Persekutuan.

Namun, daripada segi kedudukan SAPP yang telah mengumumkan akan memberi sokongan kepada undi tidak percaya kepada kepimpinan Perdana Menteri di bawah kerajaan Abdullah Ahmad Badawi membayangkan SAPP akan keluar daripada salah satu komponen dalam Barisan Nasional.
Debaran ini mungkin ditunggu-tunggu oleh seluruh penduduk Malaysia dan masyarakat dunia yang memperlihatkan situasi politik Malaysia yang berada dalam keadaan tidak stabil. Setelah kenyataan Datuk Yong Teck Lee untuk mengkaji semula keputusan parti SAPP dalam komponen Barisan Nasional pada bulan lepas telah menunjukkan bahawa Abdullah Ahmad Badawi begitu takut akan keadaaan itu sehingga satu tuduhan rasuah ke atas Datuk Yong Teck Lee difailkan.

Walau apa pun yang terjadi, hari ini adalah hari yang ditunggu-tunggu untuk kita melihat sama-sama apa yang akan diperjelaskan oleh Parti SAPP sama ada ingin terus bersama-sama di dalam komponen Barisan Nasional atau keluar dan seterusnya bersama-sama di dalam Pakatan Rakyat.

Semoga khabar berita yang akan diberikan parti SAPP hari ini akan membidas segala tohmahan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim!!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats