Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, December 15, 2008

Presiden Amerika Paling Bodoh - ref malaysiakini

Salam,

Semalam telah berlaku satu insiden kepada Bekas Presiden Amerika, George W.Bush yang melawat Iraq secara mengejut.

Mungkin beliau mengharapkan balingan bunga atau kata-kata manis terhadap beliau apabila setibanya di sini. Tetapi jangkaannya meleset.

Semasa beliau ingin memulakan ceramahnya, satu objek terbang menghampiri mukanya. Mujurlah beliau dulu pernah belajar silat pulut dengan Wak Mustar sikit-sikit semasa menjadi tentera Amerika sewaktu mudanya.

Seorang wartawan yang marah mencampakkan kasutnya kepada Bush sambil menjerit, "Inilah ciuman Selamat tinggal kamu, Anjing". katanya. Sambil menjerit lagi, "Itu daripada Balu, Anak-Anak Yatim dan Mereka yang mati!". Wartawan tersebut bertugas sebagai wartawan untuk televisyen Al-Baghdadia, Iraq.

Tapi dasar muka tak tahu malu, Bush lepas cam tak ada apa-apa dan membuat lawak, "Itu kasut saiz 10".
Adakah wartawan yang membaling kasut itu akan dianggap sebagai pengganas dan dimasukkan ke dalam penjara Teluk Guantanamo kerana menyerang Presiden Bush sementara Barrack Obama mengambil alih Whitehouse nanti, nasibnya masih tidak diketahui.

Patutnya tapak kasut tu terkena mukanya. Barulah dia tahu betapa tak popularnya dia dan betapa teruk dasar Amerika di bawah pemerintahannya.

Wajarlah dia digelar "Presiden Amerika Paling Bodoh" oleh rakyatnya sendiri.


Wallahu A'lam

- Dr. Azwan

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats