Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Saturday, December 20, 2008

Tahniah Rais Yatim Di Puji Di Indonesia - malaysiakini

Aku belek2 kat akhbar kompas online.... terkejut beruk aku, dalam diam2, Rais Yatim dipuji....... aku letaklah berita dia kat bawah nih, kalau korang tak paham dengan sikit2 bahasa indonesia tuh.... paham2 ajelah, Kat Malaysia nih dah juta2 rakyat Indon.... pi aje cari depa.... keh3.....


Petikan daripada KOMPAS....

Menlu Malaysia: Pelemparan Sepatu Cara yang Tepat



Wartawan TV Al-Baghdadia, Muntazer al-Zaidi, Minggu (14/12), melemparkan sepatunya ke arah Presiden AS George W Bush saat jumpa pers di Baghdad, Irak. Bush, yang tampil bersama Perdana Menteri Irak Nuri al-Maliki dalam jumpa pers itu, mengelak dengan menundukkan badan. Zaidi kembali melemparkan sepatu ukuran 10 itu, tetapi tidak mengenai Bush.


KUALA LUMPUR, SABTU —
Menteri Luar Negeri Malaysia Rais Yatim memuji aksi pelemparan sepatu kepada Presiden Amerika Serikat George W Bush oleh wartawan Irak sebagai cara yang tepat untuk membalas invasi AS ke Irak. "Pelemparan sepatu itu, dalam pandangan saya, adalah senjata paling ampuh untuk menjatuhkan citra pemimpin yang telah menciptakan poros kejahatan di Iran, Irak, dan Korea Utara," kata Menlu Rais Yatim dalam pidatonya pada jamuan makan malam untuk memperingati ulang tahun ke-63 PBB, Jumat malam.

Seperti diberitakan, wartawan televisi Muntadhar al-Zaidi melemparkan sepatunya kepada Presiden George W Bush yang tengah memberikan keterangan pers bersama Perdana Menteri Irak Nouri al-Maliki di Baghdad, 14 Desember lalu. Ketika melemparkan sepatu, Zaidi juga mengumpat Presiden AS yang akan segera lengser itu.


0 comments:

Post a Comment

Blog Stats