Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, December 25, 2008

Kes Sekolah Kebangsaan Jalan Gurney 2

 zamanihisham : Saya adalah salah seorang saksi disapina utk dtg mahkamah majistret ampang memberi keterangan.

Pada hari tersebut, saya terkejut melihat juruteknik komputer di sekolah anak saya iaitu Sekolah Kebangsaan Jln Gurney 2 telah dituduh dengan seksyen 324. Iaitu memukul dengan senjata.

Kes itu berlaku pada tahun 2007. Juruteknik itu mula bertugas di Sekolah pada 2008. Saya cukup pelik macam mana Suruhanjaya Perkhidmatan Awam terlepas pandang mengenai latar belakang pekerja tersebut.

Jika juruteknik itu berani memukul, apa lagi murid2 di sekolah tersebut? sebagai ibu bapa, saya rasa semua risau..

Bagaimana akujanji boleh ditipu dengan menyatakan tiada kes polis?

Dengan ini sesiapa yang mempunyai rekod jenayah polis tiada masalah memohon untuk bekerja dengan kerajaan.

Jika sesuatu yang buruk boleh dielakkan.. lebih baik berwaspada

terima kasih."

7 comments:

Unknown said...

en zamani, ada baiknya encik berjumpa mana-mana pegawai di sekolah berkenaan untuk mendapat makluman lanjut. Juruteknik berkenaan tidak bersalah sehingga diputuskan oleh Mahkamah. Sebelum encik membuat komen sebegini kepada orang awam/public, fikirlah dan kaji dahulu. Sekian.

Anonymous said...

mengarut betul artikel ni.

Anonymous said...

hmm ini macam kes kecik je ...
baik fokus masalah murid2....

Anonymous said...

gambar itu dari keratan mana?

Rukiah bt razak husin said...

Salam.Saya terpanggil juga member komen artikel Encik Zamani ini kerana anak saya juga bersekolah di sekolah yang sama.Selama yang saya dapati juruteknik sekolah itu sangat jujur malah orangnya sangat suka membantu dan tidaklah seperti yang digambarkan.Selain itu gambar yang dipaparkan juga diragui malah bukanlah gambaran sebenar.Jika ya, mengapa tidak dipaparkan di suratkhabar harian?Jadi adakah encik zamani cuba membuat fitnah sebegini untuk menutup periuk nasi juruteknik tersebut?Jika benar saya sangat berharap Encik Zamani insaf dan bertaubatlah kerana kita di dunia ni hanya sementara.Sesungguhnya fitnah lebih berat dari membunuh hukumnya.Sekian

jamsari suratman said...

murid2 dah belasah rakan2 sampai meninggal dunia....
kes ni lagi berat dari kes diatas...

Anonymous said...

salam,
mcm aku tau je kes ni. aku rasa yg ni bukan En zamani. ni org lain yg cuba menyamar dan jatuhkan org lain. harap2 org ni jgn asik nak jatuhkan maruah org je, sila renung diri sendiri dan keluarga anda dulu.

TQ

Post a Comment

Blog Stats