Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, November 17, 2008

Umno saya baham, PAS saya hentam - Dr. Agus ~ malaysiakini

http://annasru.files.wordpress.com/2008/11/agus32.jpg


AnNasru : Menyantuni Professor Dr Agus Yusof di kediamannya di Bandar Baru Bangi bagaikan sudah lama mengenalinya. Cukup mesra, humorist dan friendly. Dan sememangnya professor ini dilahirkan untuk berhujjah dan berhujjah.

Semalam adalah kunjungan kedua kami dalam misi mendapatkan untuk beliau sebagai moderator Wacana Perdana berkonsepkan talk show yang bakal diadakan 20 Disember depan di Kota Bharu.

“Saya memang seronok bila dapat menghujjah dengan orang.

“Tak kira PAS atau Umno, dengan Umno saya baham, dengan PAS saya hentam.

“Itu sebabnya baik orang Umno atau PAS marah dekat saya.

“Apa pandangan PAS terhadap saya,” Dr Agus bertanyakan saya.

“Kami dapat lesen jemput prof program Wacana Perdana ni, maknanya positiflah,” saya respon ringkas.

http://annasru.files.wordpress.com/2008/11/agus1.jpg


“PAS dan Umno ada kelemahannya…”

Memang saya rasa kehidupan rutin Professor Dr. Agus tidak sempurna tanpa berdebat, berbahas dan menghujah.

“Apa kelemahan PAS?” soal saya.

“Banyak..,” kata prof.

“Contohnya prof?” balas saya lagi.

“Ada ketikanya PAS kelihatan mempergunakan agama untuk tujuan politik.

“Sampai hari ini kita menunggu draf Negara Islam untuk dibentang dalam Parlimen,” ujarnya panjang lebar.

Macam biasa tampak bersemangat seperti dalam program Hujah terbitan TV9.

“Pendekatan politik ikut semasa prof..,” sanggah saya sepatah saja.

“Mun tanyo aku sampai nak terkencing!!,” Professor Agus memang suka melawak. Tapi lawaknya berisi. Dia bukan ketawa sangat pun. Tapi dia berbicara bersama bahasa badannya.

“Hee..”

Sememang pertemuan –pertemuan yang diatur hari itu berbaloi walaupun kami hanya seketika (tak patut kata Dr. Agus) dapat berjumpa Pegawai Khas Khairy Jamaludin di Bangsar Village.

Ya. Khairy Jamaludin antara panelis yang sedang kami usahakan. Setakat ini katanya positif dan Khairy teruja untuk turut sama menjayakan Wacana Perdana.

Tak tahulah kalau dia berubah fikiran untuk berdepan dengan Dato Paduka Hj Husam.



ARef : Nantikan Wacana Perdana yang dihadiri oleh Dr. Agus, Dato Paduka Hussam Musa dan Khairy Jamaluddin.... InsyaALLAH.

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats