Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, October 09, 2008

Undi Tidak Percaya Pada PM Pada 13 Oktober?


Oleh: Ekmal Yusof

PARIT BUNTAR, 8 Okt (Hrkh) - Ustaz Dr Mujahid Yusof Rawa menjangka akan berlaku undi tidak percaya ke atas Perdana Menteri Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi di persidangan parlimen pada 13 Oktober nanti.

Ahli Parlimen Parit Buntar merangkap Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional itu berkata, "Insya-Allah, kalau tidak ada apa-apa hal menghalang dan kalau tidak ada aral merlintang sebelum tarikh 13 Oktober itu nanti kami Ahli Parlimen Kerajaan Pakatan Rakyat dan dari parti lain yang inginkan perubahan akan melakukan undi tidak percaya terhadap pucuk pimpinan negara.�

"Kami menjangkan pada 13 Oktober apabila sidang parlimen bermula, kita akan membawa usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri dan kemudianya akan mengharapkan berlaku transformasi, transisisi kepada kerajaan baru," katanya ketika berucap di Majlis Rumah Terbuka Sambutan Hari Raya Aidilfitri di Pusat Khidmat Masyarakat Titi Serong, Taman Wawasan dekat sini baru-baru ini.

Berucap di majlis yang dikunjungi 8,000 orang, terdiri daripada pimpinan Pakatan Rakyat dan penyokong, beliau berharap kerajaan baru Pakatan Rakyat akan segera ditubuhkan.

Turut hadir di majlis tersebut ialah itu Exco Kerajaan Pakatan Rakyat, Haji Mohd. Zainuddin Mohd. Yusof yang mewakili Menteri Besar Perak, Pengerusi Perkim Daerah Kerian, Dato' Yusof Yahaya dan rakan dari Amerika Syarikat, China, ahli umno, MCA, Gerakan serta MIC.

- Harakah

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats