Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, October 09, 2008

Hottt!!! : Najib Diperas Ugut?

Dalam sebuah akhbar mingguan edisi cetak, Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub dilaporkan:

Berharap agar kebimbangan yang disuarakan beberapa blogger bahawa "budak-budak Tingkat Empat (di Jabatan Perdana Menteri) akan terus berkuasa" tidak akan membawa sebarang tanggapan bahawa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sedang diperas ugut oleh pihak tertentu.

Ketika Omar (Ong) hendak berhenti sebagai pegawai tugas-tugas khas pejabat Timbalan Perdana Menteri dahulu untuk berkhidmat dengan Ethos & Company, Najib tidak gembira apabila beliau diberitahu Omar mahu kembali semula.

Tetapi, apabila Omar muncul semula sebaik sahaja Najib diisytiharkan menjadi Menteri Kewangan dan sering berada di kementerian itu kononnya atas urusannya sebagai Pengarah Urusan firma butik dalam perundingan strategi itu, ia menimbulkan pelbagai spekulasi.

Lebih menimbulkan keprihatinan ialah apabila timbul cakap-cakap Omar mungkin akan dilantik sebagai Setiausaha Politik Menteri Kewangan.

Sudah tersebar cakap-cakap yang menuduh Najib kini sedang diperas ugut oleh pihak tertentu sehingga menyebabkan beliau terpaksa menerima semula apa yang sebelum ini tidak mahu diterimanya.

Jika benar, negara ini terpaksa pula menerima Perdana Menteri yang diperas ugut (a blackmailed Prime Minister) selepas menderitai pelbagai masalah ekonomi dan jenayah di bawah Perdana Menteri yang dilihat sangat lemah.


Dalam akhbar yang sama, Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar berkata:

Umno sudah tidak boleh diselamatkan lagi lebih-lebih lagi kalau Najib yang menggantikan Abdullah. Lagi teruk. Macam mana hendak diselamatkan, bukan
kehancuran yang memburu Umno. Perkembangan hari ini seolah-olah memperlihatkan kepada kita bahawa Umno sendiri yang memburu kehancuran.

Kalau kehancuran yang memburu Umno, mungkin parti itu boleh melarikan diri. Tetapi masalahnya kita nampak Umno sendiri yang memburu kehancuran. Habislah!
...bila disebut namanya (Najib), majoriti rakyat terus teringat Altantuya, Sukhoi, Scorpene dan pelbagai isu lain....ramai rakyat biasa yang tidak pernah berjumpa beliau (Datin Seri Rosmah Mansor) pun kita dengar sangat membencinya.
- Penarik Beca

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats