Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Saturday, January 03, 2009

Kumpulan 'bukan pro Manika' adakan demonstrasi sokong Anwar

SUMBER :Skuad Dun Batu Caves

PETALING JAYA: Satu lagi kumpulan dalam Parti Keadilan Rakyat hari ini mengadakan demonstrasi bagi menyatakan tanda sokongan terhadap parti itu dan Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kira-kira 150 orang hadir dalam perhimpunan itu yang dianjurkan oleh penyokong kaum India PKR dan ahli-ahli Makkal Sakti.

Kumpulan 'bukan pro Manika' itu berkumpul di hadapan ibu pejabat PKR bermula pukul 3 petang sebagai tanda bahawa tiada sebarang perpecahan atau perasaan tidak puas hati di kalangan kaum India dalam PKR seperti mana yang di bangkitkan oleh Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam.

Ia dianjurkan selepas tiga hari Manikavasagam meletakkan jawatan sebagai Timbalan Pengerusi PKR.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim yang menyambut kehadiran kumpulan berkenaan berkata perhimpunan aman tersebut menunjukkan bahawa parti itu masih lagi bersatu tanpa wujudnya masalah hingga menyebabkan keretakan dalaman seperti yang dilaporkan oleh sesetengah media.

Dalam pada itu beliau turut menasihatkan Manikavasagam supaya sentiasa berfikir secara rasional dalam memperjuangkan hak kepentingan rakyat.

"Saya tak marah Manika, beliau nak perjuangkan rakyat tak ada masalah.

"Tapi ingat fikir dengan cara yang baik dan jangan meludah ke muka sendiri," katanya dalam ucapan ringkas di hadapan penyokong-penyokong PKR itu.

Tambahnya lagi, beliau menyokong penuh jika Manikavasagam ingin membantu membela nasib kaum India namun turut mengingatkan supaya ahli Parlimen itu tidak tersasar matlamatnya.

Sebelum itu, pemimpin PKR dari Kedah, Kalai Vanar yang mengetuai perhimpuan berkenaan berkata kehadiran mereka pada hari ini ialah bagi membuktikan bahawa penyokong kaum India dalam PKR masih kekal setia bersama parti itu.

Katanya, isu kononnya sudah mula wujud keretakan dalam PKR kerana adanya diskriminasi kaum terutamanya melibatkan kaum Inda adalah mainan politik sesetengah pihak yang cuba melemahkan semangat perjuangan mereka.

Perhimpuan berkenaan turut dihadiri oleh Timbalan Presiden PKR, Dr. Syed Husin Ali, Naib Presiden PKR, R. Sivarasa, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Andalas dan Dr. Xavier Jayakumar.

Turut serta ialah pengendali blog Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin. - Mstar

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats