Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Monday, December 22, 2008

Umno juga eksploitasi kanak-kanak untuk kepentingan politik.


Petikan daripada Berita Minggu bertarikh 21 Disember 2008.

Baginda sedih perbuatan eksploitasi kanak-kanak.

SUBANG JAYA: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dukacita dengan tindakan segelintir pihak yang mengeksploitasikan kanak-kanak dalam kempen yang melanggar undang-undang untuk kepentingan mereka.
Kenyataan baginda itu disampaikan kepada Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar sebelum berangkat ke luar negeri pada petang Khamis, selain meminta polis mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terbabit.
Khalid berkata, baginda mengarahkan polis mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menggunakan kanak-kanak dalam aktiviti yang melanggar undang-undang.
Katanya, tindakan penganjur mempengaruhi kanak-kanak untuk memberontak dan melanggar undang-undang sedangkan pada usia sedemikian mereka sewajarnya diberi didikan berguna dan ditanam dengan nilai sayang dan cintakan negara.
HAIKs???? eceh....... nih, bukan eksploitasi.... haknih hanya lakonan semata-mata.... keh3... Lihat di bawah....






Gambar daripada arkib DPPKJ.

Gambar ini telah diambil semasa hari pengundian di Daerah mengundi PJS 6 Timur, DUN Seri Setia pada Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu. Ini jelas menunjukkan Umno dan Barisan Nasional juga menggunakan kanak-kanak untuk kempen pilihanraya mereka.

-DPPK Kelana Jaya

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats