Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, December 26, 2008

UMNO dan HUDUD..... kah3!!! - malaysiakini

OK..... Kita perhatikan statement CHEDET, NAJIB dan DOLAH Tentang Hudud........ ISLAMKAH mereka???

1. 'Hukum rejam kepada penzina adalah primitif'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 3/3/94)

2. 'Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 14/7/92)

3.'Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 2/5/92)

4. 'Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 1994)


5. 'Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam'. ( Dr. Mahathir b.Mohamed : 4/8/94)


6. 'Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasiq'. (Dr. Mahathir b. Mohamed : 3 Mac, Nilam Puri).

7. 'Apa erti negara Islam jika mundur'.
(Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99)

8."tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat"
(Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5 sep 1997, PWTC, perhimpunan Agung UMNO, Pita rakaman)

9."Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?"
(Ucapan Dato Seri Dr Mahathir Mohamad pada 3 mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, Pita rakaman

10."Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran islam"
(Dato' Seri Mahathir Mohamad, Ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 ogos 1994, Pita rakaman)

11.'Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan'.
( Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak : 20/4/93)

ARef: Inilah antara pemimpin yang tidak beriman dengan ayat Al-Qur'an, menghentam Ayat Al-Qur'an dengan menggunakan AKAL FIKIRAN BERCAMPUR NAFSU DUNIAWI!!!!

1 comments:

Anonymous said...

'Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasiq'. (Dr. Mahathir b. Mohamed : 3 Mac, Nilam Puri). Quoate!

Ha kan senang hudud, kalu tak dak saksi yg tidak fasik, pesalah bebas. So carilah yg sodiq smpai jumpa baru boleh hukum, itupun kena cukup 4org saksi yg 'adil lagi sodiq. Memang nmpak hukuman di akhirnya menggerunkan, namun perjalanan hendak menuju hukuman itu sukar, kena ada saksi, kalu tak ada, bebas. Mudahkan AGAMA ISLAM :)

Post a Comment

Blog Stats