Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Thursday, November 27, 2008

BERANI MADEY SAHKAN MUKHRIZ TIDAK RASUAH? - harakah


Politik wang, "istilah sopan" untuk gejala rasuah dalam pemilihan Umno diakui sudah mencapai tahap paling parah, namun bagi majoriti rakyat Malaysia ia tidak lebih sekadar satu isu basi yang hanya hangat dibincangkan setiap tiga atau empat tahun sekali. Walaupun didedahkan, misalnya hanya untuk menjadi ketua bahagian sahaja ada calon yang menghabiskan puluhan juta ringgit, masyarakat umum tidak lagi terkejut dengan "perangai jelik orang Umno itu".

Malah, ramai yang senyum sinis (menahan muak) mendengar pelbagai penegasan pimpinan tertinggi Umno bagi memerangi politik wang yang sudah mendarah-daging seluruh tubuh parti berkenaan. Terbaru, bakal Presiden Umno, Najib Razak dari Lima, Peru mengakui usaha menangani rasuah dalam Umno tidak mudah dan memakan masa panjang untuk mengatasinya.

"Saya tak pasti, antara Mukhriz dan Khairy, siapa yang kurang membelanjakan wang dalam kempen nanti," kata seorang aktivis Pemuda Umno, yang mendakwa ketiga-tiga calon ketua pemuda itu sudah terjerumus dalam gaung rasuah. "Masakan Mukhriz mampu mendapat pencalonan paling tinggi ketika Khir Toyo dan Khairy dikatakan mengumpan perwakilan bahagian-bahagian dengan rasuah?" tambahnya.


kah kah kah…. MAHAFIRAUN LAWAN RASUAH ??..... kah kah kah…biar betul…. kah kah kah

… semenjak bila mahafiraun lawan rasuah ?… kah kah kah…. ini nak kempen untuk firauan kecik…. kah kah kah… nanti yang kecik ni jadi mahafirauan lagi… kah kah kah…nak naik tahtha…. nak jadi antu raya… kah kah kah

kah kah kah… ini nak bantu munkee sembab… kah kah kah… mahafiraun kata yang lain ‘jokers’…. kah kah kah… mere nam joker ni pun dulu dlaam kabinet half past six mahafiraun…. kah kah kah…

kah kah kah…. kalau mahafirauan melawan rasuah… samalah macam umi ufilda masih dara sunti… kah kah kah….

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats