Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Saturday, September 20, 2008

Polis bebaskan blogger Kickdefella

Penulis blog Syed Azidi Syed Abdul Aziz dibebaskan hari ini selepas ditahan polis untuk siasatan selama dua hari oleh Jabatan Siasatan Jenayah Perdagangan (CCID).

Beliau dibebaskan pada jam 1 tengahari tadi. Semalam, Mahkamah Majistret Kuala Lumpur membenarkan beliau direman sehingga 5 petang ini.

Sebaik sahaja dibebaskan, beliau memberi keterangan pula kepada pegawai Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Beliau disambut oleh anggota keluarganya serta rakan-rakan apabila keluar dari pejabat CCID pada kira-kira jam 4 petang.

Syed Azidi, 38, pegawai perhubungan awam Perbadanan Menteri Besar Kelantan, ditahan di rumahnya di Demit, Kota Bharu mengikut Akta Hasutan pada 17 September.

Beliau disiasat kerana didakwa menyiarkan bahan berunsur hasutan di blognya, Kickdefella, membabitkan kempen memasang Jalur Gemilang secara terbalik semasa menyambut ulang tahun kemerdekaan bulan lalu.

- Malaysiakini

AR: Alhamdulillah, dibebaskan juga...... Inilah Hukum UMNO.... Sedangkan blog2 yang menyokong UMNO lagi banyak mempermainkan HUKUM ALLAH dan juga banyak membuat fitnah, namun, tidak pula diperlakukan sebegini.... Inlah namanya perjuangan suci, Kita lakukan yang terbaik untuk negara kita, tapi, mereka menyekat kebenaran ini!!!!

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats