Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Saturday, November 08, 2008

BERITA GUMBIRA !!! UMNO TERIMA 900 ADUAN POLITIK WANG - melayau

SUMBER : Tukar Tiub

KUALA LUMPUR 7 Nov. Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail meminta pucuk pimpinan UMNO segera menyelamatkan parti itu daripada kehancuran berikutan berleluasanya politik wang pada pemilihan sekarang yang disifatkan paling serius dengan lebih 900 aduan telah diterima setakat ini.

Menurut Tengku Ahmad Rithauddeen, beliau sudah pun berulang kali melaungkan amaran mengenai politik wang, malangnya lebih banyak aduan diterima kali ini berbanding pemilihan UMNO empat tahun lalu.

Saya tidak ingat jumlahnya secara tepat tetapi rasanya sudah lebih 900 aduan mengenai politik wang diterima setakat ini,� katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Jumaat lalu, Majlis Tertinggi (MT) UMNO memberi amaran kepada ejen pelobi, pengurus kempen dan perayu undi calon-calon pemilihan UMNO yang berada di hotel-hotel sekitar ibu negara dan negeri-negeri supaya pulang ke bahagian masing-masing sebelum dikesan oleh pemantau serta dikenakan tindakan.

Tengku Ahmad Rithauddeen berkata, masalah utama dalam membanteras politik wang dalam UMNO kini ialah gejala buruk tersebut telah diterima oleh sebahagian besar ahli parti itu dan sudah menjadi satu bentuk budaya.

kah kah kah…. kesian…. kesian… ada lebih 900 kes …kah kah kah….woit banyak nya…. kah kah kah …. yang datang perhimpunan berapa?........ lebih dari setengah…. kah kah kah…

kesian tengku ni…. dia dah beri amaran banyak kali…. kah kah kah… tapi tak ada sapa nak dengar…. kah kah kah…dah jadi quran buruk…. kah kah kah

nak suruh pelobi balik kampung…. kah kah kah….tak maka lah gro di teratak dan mawar biru…. kah kah kah…. sapa nak jarjir jarjis gro ni… kah kah kah..

SUDAH MENJADI SATU BENTUK BUDAYA
…. kah kah kah… abis lingkup…rahai…. terbarai….

1 comments:

kulatlapok said...

apa..?? wang.?? wah.... aku kaya, aku kaya, umno kaya, tapi KAYAP moral.....kahakkk tuiii..

Post a Comment

Blog Stats