Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, November 21, 2008

90% Melayu Pulau Pinang Miskin Tegar


" LIMAPILUH SATU TAHUN umno atau bn memerintah Pulau Pinang. Perdana menteri Datuk Abdullah Badawi dari Pulau Pinang dan puluhan rancangan dan ratusan seminar malah puluhan juta wang yang dIkatakan untuk membangun bangsa melayu Pulau Pinang HANCUR DAN BERKECAI.

Dimana pemimpin umno Pulau Pinang yang dikatakan WIRA dan PAHLAWAN MELAYU yang sangat perihatin kepada bangsa Melayu?.
Wahai pemimpin UMNO dan BN Pulau Pinang MENGAPA DALAM MASA 51 TAHUN BERKUASA tidak dapat memjaga dan membina bangsa Melayu. Atau umno ketika itu terlalau sibuk mengumpul harta? terlupa pada bangsa Melayu. LIMA PULUH SATU umno terabai umat melayu Pulau Pinang. Atau UMNO sengaja membiarkan umat Melayu Pulau Pinang berada dalam kemiskisnan yang dirancang untuk menjadi "umpang pilihanraya?"

LIMA PULUH SATU TAHUN umno menjadikan melayu Pulau Pinang kecewa dan tertindas oleh umno dan bn sendiri. LIMA PULUH SATU TAHUN Melayu Pulau Pinang menjadi pelarian dalam negeri sendiri. Dimana janji umno dan bn yang perihatin kepada masalah rakyat? Terlalu banyak kelemahan dan seribu janji umno untuk membela bangsa Melayu Pulau Pinang tinggal janji dan rancangan dikertas atau dilayar tv sahaja.

UMNO pulau Pinanag dan BN menipu bangsa Melayu secara terang dan dirancang cukup halus oleh pemimpin BN dan UMNO yamg bagaikan lembu di padang.

Dengan ini kami ucap syabas pada ketua menteri Pulau Pinang Sdr.Lim Guan Eng secara terang dan jelas mahu mencari dan merancang agar 90% melayu yang miskin tegar keluar dari arus kemiskinan yang dirancang oleh BN semasa memerintah dulu. Hanya kami pinta pada umat Melayu Pulau Pinang jangan terburu-buru dan mengharap rancangan untuk membina bangsa melayu kelaur dari kepompong kemiskinanan dapat dijelmakan dalam waktu yang singkat.

Sekali lagi kami ucap syabas kepada Lim Guan Eng yang menerajui negeri dibawah pakatan rakyat secara (CAT). competency, accountability, transprency. "

- mohdnoorawang

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats