Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Friday, September 19, 2008

Ingat Kembali... "Program Lawatan Sambil Belajar"

Semenjak 16 September 2008, kedudukan Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri Malaysia semakin tergugat dek kerana tekanan di dalam dan di luar parti UMNO/BN. Dalam menangani situasi itulah, Abdullah dengan sengaja tanpa memberikan satu kerelevenan dalam pengurusan Kementerian Pertanian menghantar segeromboloan Ahli-ahli Parlimen yang kebanyakannya daripada Sabah dan Sarawak untuk belajar Ilmu Pertanian di Taiwan yang katanya, "Program Lawatan Sambil Belajar".

Program tajaan Abdullah ini begitu jelek dan dipandang sinis di mata rakyat Malaysia malah segelintir daripada penduduk Dunia. Program yang sedemikian amatlah tidak masuk akal kerana, tiada seorang pun daripada penyelidik daripada Malaysia mahupun yang bersama-sama rombongan tersebut dikerah untuk bersama-sama ahli-ahli Parlimen tersebut bagi menjalankan satu kajian berkenaan pertanian bagi mencapai misi meninggikan taraf mutu pertanian Malaysia!!

Namun, ketakutan Abdullah itu seolah-olah hanya dihidu oleh rakyat Malaysia yang cerdik dan sering kali di sokong oleh ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin UMNO/BN. Projek yang tidak berfaedah itu sebenarnya adalah projek pembaziran wang kerajaan tatkala Dunia mengalami masalah ekonomi yang meleset dan bencana alam sedang berlaku di Malaysia.

Namun.... sering kali kelihatan Abdullah tertekan dengan situasi pemerintahannya yang sudah terang, jelas, lagi nyata di tolak oleh seluruh rakyat Malaysia....


Cukuplah Dolah, cukuplah dengan harta yang menimbun, takkan tak cukup lagi???


0 comments:

Post a Comment

Blog Stats