Sumbangan ~ Tolong Klik.... Thanks.

Wednesday, November 19, 2008

Rafiah Tak Layak...Nordin Kardi Macam Mana?


Kopitiam : Kes penamatan kontrak Rafiah Salim sebagai VC UM tak de lah menarik perhatian teman sangat.

Teman lebih mengutamakan kualiti universiti itu sendiri dari hal2 remeh temeh macam ni.

Kalu Rafiah Salim tak ada kualiti atau gagal mencapai matlamat dan objective yang ditetapkan...memang wajarlah kontrak beliau ditamatkan. UM bukan mak bapak dia punya.

Soal sama ada dia lelaki ke perempuan ke kena tendang itu juga bukan soalnya. Kalu dia jantan perkasa sekalipun tetapi gagal...sepatutnya out you go. Teman dengo ada VC jantan tu... IPPpun dia tak tau? Sapa nama tu? Kekal pulak dia dengan jawatan sintok dia tu...He he...

Teman rasa semua ini persoalan politik. Universiti nak dikontrol oleh orang Umno. Universiti tak ada kebebasan untuk berfungsi sebagai universiti. Itu masalahnya. Teman pernah menulis pasal universiti ni...Hang Buka Restoran Nasi Kandaq Sudahlah... Universiti ada senate sendiri tapi kepalanya orang BTN...orang Umno. Memang sah lah universiti jadi haprak. Ini sifir budak sekolah rendahpun tau..

Tak payah cerita pasal gender equality lah. Mabuk teman dengo. Napsiah Omar ke Batu Gajah ke...tak payahlah dok bising2. Yang paling bagus...mike desak kerajaan bebaskan universiti dari kongkongan Umno. Kalu ini boleh dilakukan...Insya'Allah taraf universiti akan naik dengan sendirinya...



ARef : Mungkin seperti kata rafiah....... sebab dia tidak ada benda dicelah kangkang..... ha3.... statement paling berani..... kui3.

0 comments:

Post a Comment

Blog Stats